Cara Menjual Produk Affiliate Di Tiktok Shop

Yayyy… Sekarang rakan-rakan dah boleh berniaga tudung sekolah kita di Tiktok (TT).

Alhamdulillah, Tiktok dah mudahkan urusan kita sebagai Dropshipper ๐Ÿ˜€

Dengan program affiliate Tiktok, kita boleh terus letak produk dari Tiktok Shop HQ secara affiliate di Tiktok Shop kita.

Apabila ada yang masuk ke Tiktok shop kita dan membeliโ€ฆ kita terus akan dapat komisyen dan hq akan bungkus dan pos macam biasa.

Tak perlu lagi bersusah payah listing produk satu persatu, just tekan butang add product sahaja di shop Hq ke shop kita.. simple!

Antara kelebihan buat Affiliate di Tiktok adalah:

  1. Kita tak perlu lagi selalu update stok di shop kita. Tak perlu nak masuk ke web hq dan semak stok satu persatu.
  2. Kita tak perlu lagi layan customer. Semua order online sahaja.
  3. Kita tak perlu buat tempahan untuk customer di web hq. Apabila pelanggan beli di TT Shop kita, pihak HQ akan terus bungkus dan post.
  4. Kita tak perlu stress stock di hq habis. Apa stock yang ada di TT Shop HQ, itulah apa yang akan tertera di TT Shop kita.

Tiktok dah memudahkan semua dropship ๐Ÿ˜ƒ

Kalau kita lihat, konsep affiliate Tiktok sama sahaja macam konsep dropship ๐Ÿ˜ƒ

Ini kita sediakan panduan ringkas cara untuk add produk affiliate ke Tiktok Shop anda dan cara untuk promosikan produk affiliate yang anda telah masukan ke Tiktok Shop anda.

1. Sebelum anda boleh promosikan produk-produk di Tiktok, anda perlu add dahulu produk yang ingin anda promosikan ke Tiktok shop anda.

2. Setelah anda add produk affiliate ke shop anda, kini anda boleh lah promosikan produk-produk tersebut. Ini panduan ringkasnya.

Boleh lihat video panduan lanjut DI SINI

Itu sahaja, mudah kan… selamat meroket ^_^